reklama

Porké???

Prečo? Prečo o všetko? Vždy som chcel na tomto svete niečo dosiahnuť. Vždy som myslel optimisticky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Prečo má teraz chuť so všetkým tresknúť? Prečo mám chuťísť do kúpeľne, riadne päsťou tresknúť do zkradla, viazať jeden z tých mnohých úlomkov skla a... Jeden krát ťah. Jedna krátka chvíľa na ukončenie života. Moment a všetko to skončí. Možno umriem aj v eufórii. Možno by som sa v posledných chíľach pozeral na tento svet cez ružové okuliare.

Prečo ma všetko štve? Nikto ma nechápe. Ani tí, čo by mali. Nechce sa mi vysvetľovať im niečo, o čom ani ja sám nemám páru ani slychu. To nie je ako odpoveď pred tabuľou, že si dačo vymyslím. Toto je život. Život je krutý. No niekedy ľútostivý. Niekedy sa modlím, aby tá ľútostivá chvíľa prišla čo najskôr. Možno, že to nebude trest, ale vykúpenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už dávno som prestal snívať o stretnutiach s mojím starým otcom. A predsa sa s ním stále rozprávam. Viem, že tu je. Viem, že on by mi pomohol. Že by ma v smútku a beznádeji naviedol na tú správnu cestu. Dodal by mi síl. Teraz tu nikto taký nie je. 

Som blázon? Schizofrenik?
Niekde je chyba... Niekde? Kde? V čom? V niekom? Možno? Hádam?... Prečo?
Niektorí berú bolesť ako trápenie. Ako nejakú veľkú čiernu škvrnu na srdci. Ja nie. Bolesť je dar. Dar, že žijem.
Niektorí kvôli bolesti utápajú svoje hlavy v smútku. Hľadajú šťastie. Žobronia Boha o malilinký kúsok šťastia. Ja nechcem nič, iba život v starých dobrých koľajach. Staré a dobré? Také boli? Sú? Budú? Radšej nedúfam v nič. Ťažko je lúčiť sa s niečím, čo sme ešte ani poriadne neokúsili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zase sa mi nechce spať. Som hrozne unavený, ale isto by som sa v posteli len prehadzoval. Premýšľam. Budem mať to, o čom som vždy sníval? Nikdy som tie sny nevyzradil nikomu. Z poverčivosti? Asi áno. Sny sú niečo, čo mi nikto nemôže zobrať. Môžem sa zblázniť, prísť o zdravý rozum, ale niekde v hĺbke mojej duše budem mať sny stále. Ale splnia sa?

Žijem vôbec? Alebo sa len bezmyšlienkovite so sklonenou hlavou riadim niečomu všeobecnému? Oplatí trápiť sa? Dosiahnem viac, ak si budem dávať vyššie a náročnejšie ciele? Budem mať silu splniť ich?

Je tu príliš veľa otázok. Neviem odpovede, i keď niektorí ich po mne žiadajú. Chcú, aby som ich sypal z rukáva. Aby som im povedal o všetkom. Aj o mojich snoch. Pre ostatných som blázon. Ale som ním aj vo svojom vnútri? Nie sú moje myšlienky, pocity a túžby to jediné, čo naozaj mám? Tak prečo sú také? Je to ako kruh. Otázka vám poskytne odpoveď. Ale tá vás tlačí k ďalšej otázke. Stále dokola. A pritom stíhať milión ďalších vecí. Už to skončí. Už si konečne oddýchnem. Prídem na iné myšlienky. Teraz sa len sústrediť. Na moje myšlienky. Sny. Tie sú dôležité. To som pochopil už dávno.... 

Peter Lidinský

Peter Lidinský

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent, čo chce písať o svojich názoroch a miluje hory.... Bo sú jeho život a naučili ho žiť, vryli sa do jeho duše tak hlboko, ako zostane jama po výbuchu bomby.... Zoznam autorových rubrík:  Moje české blogyDepkaOnly for fun :)Moje smutné príbehyMoje príbehy z hôrArt fotos

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu